تازه ها
یادبگیریددرست زندگی کنیدتالذت های واقعی راببینید
تاریخ : سه شنبه 16 اسفند 1398
نویسنده : بهروز
  1.  بارسلونای اسپانیا این روزها میزبان کنگره جهانی موبایل است. شرکت‌های سازنده موبایل از سراسر جهان در این نمایشگاه گردهم می‌آیند و جدیدترین دستاوردهای خود در صنعت فناوری‌های همراه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. نگاهی داریم به برخی از مهمترین محصولات ارائه شده در این نمایشگاه که توانسته اند نظر بازدیدکنندگان و رسانه‌ها را به خود جلب کنند.

     

    گلکسی نوت سامسونگ: سامسونگ در کنگره جهانی موبایل از رایانه لوحی گلکسی نوت ۱۰٫۱ اینچی خود رونمایی کرده است. این رایانه لوحی با سیستم عامل اندروید ۴٫۰ (Ice Cream Sandwich) کار می کند و دارای یک پردازنده دو هسته ای ۱٫۴ گیگاهرتزی است. این رایانه لوحی قابلیت اتصال به شبکه داده های بسته ای پرسرعت یا HSPA+ را نیز داراست. یکی از ویژگی های جالب این رایانه لوحی نرم افزار کاربردی اس نوت است که بیشتر در محیط های آموزشی کاربرد دارد. کاربران به کمک این نرم افزار می توانند همزمان ویدئوی یک سخنرانی را ببینند و از آن یادداشت برداری کنند.

     

    گوشی‌های اُپتیموس ال جی: شرکت ال جی از اولین گوشی هوشمند چهارهسته ای خود در نمایشگاه بارسلونا کهLG Optimus 4X HD نامیده می‌شود، رونمایی کرد. محصول جدید ال جی دارای یک صفحه نمایش HD IPS است و از وضوح تصویری بسیار بالایی برخوردار است. اپتیموس ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و مجهز به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید است. ضخامت آن ۸٫۹ میلی متر است. ال جی محصول دیگری را نیز در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است که اپتیموس مکس تری دی (Max 3D) نامیده می شود. این گوشی هم از فرمت های دوبعدی پشتیبانی می کند و هم از فرمت‌های سه بعدی.

     

    رایانه‌های لوحی ویوسونیک: ویوسونیک که بیشتر به عرضه راهکارهای ارتباطی و الکترونیکی مصرفی شهرت دارد، در این نمایشگاه از عرضه دو رایانه لوحی جدید خبر داده است. بنا بر اعلام شرکت ویوسونیک این رایانه های لوحی از مجموعه محصولاتی با نام ویوپد هستند که در آینده مدل های بیشتری از آنها وارد بازار خواهد شد. این مجموعه هم اکنون دارای مدل های ۱۰e، ۷e و ۱۰Pro است و در آینده نیز مدل های E70/G70 و E100/P100 نیز بدان افزوده می شود. ویوپدهای G70 و E70 تحت سیستم عامل اندروید و دارای رابط های کاربری سه بعدی است. ویوپد E100 نیز که برای اولین بار در نمایشگاه بارسلونا عرضه می شود ۹٫۷ اینچی است و با آخرین نسخه اندروید کار می کند. ویوپد ۱۰e نیز از نظر اندازه شبیه E100 خواهد بود و عمر باتری آن ۲۰۰ ساعت است. ویوپد P100 نیز یک رایانه لوحی تحت ویندزو فون است که بیشتر برای کاربری های شرکتی و تجاری ساخته شده و بویژه دوربین آن برای استفاده در کنفرانس های ویدئویی مناسب است.

     

    گوشی‌های هوشمند اکسپریای سونی: شرکت سونی نیز در این نمایشگاه دو مدل اکسپریا پی و اکسپریا یو را عرضه کرده است. هر دو این گوشی‌های اندرویدی و دارای پردازنده‌های دو هسته ای یک گیگاهرتزی هستند. گوشی اکسپریا یو اولین محصول سونی است که در ساخت آن از فناوری صفحه نمایش وایت مجیک این شرکت استفاده شده است. وایت مجیک فناوری شرکت سونی است که تصاویر را به صورت شفاف تر و واضح تر نمایش می‌دهد. کاربران این گوشی همچنین می‌توانند به کمک هدست های هوشمند اندرویدی موسیقی‌های مورد علاقه خود را با کیفیت بهتر گوش کنند.

     

    محصولات هواوی: شرکت چینی هواوی نیز با دست پر به نمایشگاه بارسلونا آمده است. هواوی در این نمایشگاه یک رایانه لوحی با نام مدیاپد را معرفی کرده است که اندازه آن ۱۰ اینچ و پردازنده ۱٫۵ گیگاهرتزی آن ۴ هسته ای است. مدیا پد هواوی یک رایانه لوحی اندرویدی است و در ساخت آن از پردازنده های گرافیکی GPU استفاده شده است. این پردازنده های گرافیکی هم سرعت پردازش دستگاه را افزایش می دهند و هم رابط کاربری سه بعدی به آن می بخشند. هووایی یک گوشی هوشمند نیز به این نمایشگاه آورده است که از مجموعه Ascend D است. این گوشی دارای یک پردازنده ۱٫۵ گیگاهرتزی ۴ هسته ای است و ضخامت آن ۱۰٫۹ میلی متر است.

     

     تازه‌های نوکیا: گوشی هوشمند پیورویو ۸۰۸ مهمترین محصول نوکیا در این نمایشگاه است. پیورویو (PureView) فناوری عکاسی جدید نوکیا است که در آن از لنزها و فناوری های نوری کارل زیسیس و الگوریتم منحصربه فرد نوکیا استفاده شده است. نوکیا در این نمایشگاه محصول دیگری نیز عرضه کرده است که لومیا ۶۱۰ نام دارد. این گوشی همانند دیگر همتای خود ،لومیا ۹۰۰، با سیستم عامل ویندوز فون کار می کند. نوکیا چند مدل از گوشی‌های کوچک را نیز در کنگره جهانی موبایل عرضه کرده است: مدل‌های ۲۰۲، ۲۰۳ و ۳۰۲ از سری آشا. این گوشی‌های کوچک دارای صفحه نمایش ۲٫۴ اینچی است و در آن ها هم از فناوری سنتی صفحه کلید استفاده شده است و هم از فناوری مدرن صفحه لمسی.

     

    سه گانه اچ تی سی: شرکت تایوانی اچ تی سی که پنجمین سازنده گوشی در جهان به شمار می‌رود، چند گوشی از سری وان خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت. این گوشی‌ها به ترتیب وان ایکس، وان اس و وان وی نام دارد و هرسه تحت سیستم عامل اندروید است. این گوشی ها دارای پردازنده های بسیار قوی هستند و جنس بدنه آنها از پلی کربنات و یا فلز است که به گفته اچ تی سی بسیار مقاوم هستند. اچ تی سی در این گوشی‌ها از فناوری‌های و قابلیت‌های جدیدی در زمینه عکاسی و موسیقی استفاده کرده است. به نظر می رسد اچ تی سی قصد دارد با گوشی‌های سری وان خود رقابت شدیدتری را با سامسونگ و اپل از سر بگیرد.

     

    الوگای پاناسونیک: شرکت پاناسونیک در نمایشگاه اسپانیا گوشی هوشمند  Eluga Power خود را به نمایش گذاشته است. این گوشی صفحه نمایشی ۵ اینچی و یک پردازنده دو هسته ۱٫۵ گیگاهرتزی دارد. الوگا پاور با نسخه جدید اندروید کار می کند و در برابر آب و گردوغبار مقاوم است.


  2. دستاورد جدید دانشمندان: گوشی خود را با لباستان شارژ کنید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

    به زودی زمانی فرا می‌رسد که برای شارژ گوشی یا لپ تاپ خود مجبور نخواهید بود دنبال پریز برق بگردید. در آن زمان به مدد تلاش دانشمندان خواهید توانست انرژی الکتریکی مورد نیاز دستگاه‌های همراه خود را از طریق گرمای بدنتان تامین کنید. هم اکنون گروهی از دانشمندان مشغول مطالعه و ساخت پارچه‌ای هستند که می‌تواند گرمای بدن انسان را جذب و آن را به الکتریسیته تبدیل کند.

    به گزارش وب سایت digitaltrends پژوهشگران مرکز نانوتکنولوژی و مواد مولکولی دانشگاه ویک فورست تلاش می‌کنند پارچه هوشمند و ارزان قیمتی بسازند که می‌تواند تفاوت دمایی بین دو طرف خود را به انرژی الکتریسیته تبدیل کند. دانشمندان این فناوری را «پارچه برقی» نامیده‌اند. اگر این پارچه در شرایطی قرار گیرد که یک طرف آن گرم‌تر از طرف دیگر باشد، می‌تواند انرژی الکتریسیته تولید کند.

    پروفسور دیوید کارول، سرپرست پژوهشگران در دانشگاه ویک فورس‌تر سازوکار تولید برق توسط این فناوری را چنین توضیح می‌دهد: «اگر یک قطعه فلزی را در برای مدتی در دست خود نگه دارید، این فلز کم کم گرم خواهد شد. در این حالت الکترون‌ها گرم می‌شوند و سریع‌تر حرکت می‌کنند. الکترون‌های گرم به سمت قسمت‌های سرد‌تر این فلز هجوم می‌آورند. تفاوت در تعداد الکترون‌های دو قسمت سرد و گرم می‌تواند ولتاژ مورد استفاده برای تولید برق را ایجاد کند. تا زمانی که تفاوت دمایی ادامه داشته باشد، تولید برق هم ادامه خواهد داشت.»

    این پارچه که جزو فناوری‌های ترموالکتریک (گرمابرقی) است هنوز قابلیت تولید انبوه را پیدا نکرده است، چرا که تولید آن هزینه بالایی در پی دارد. در حال حاضر یک کیلوگرم از این مواد ممکن است قیمتی بالغ بر هزار دلار داشته باشد.

    دانشمندان تلاش می‌کنند هزینه تولید این فناوری را کاهش دهند تا از آن بتوان برای شارژ گوشی تلفن همراه استفاده کرد. آن‌ها همچنین می‌کوشند با افزایش نانولوله‌های کربنی و کاهش ضخامت این پارچه از آن برای شارژ وسایل بزرگ‌تر از گوشی‌های همراه نیز استفاده کنند.

    منبع : همکاران سیستم


  3. جنگ مایکروسافت با گوگل به واسطه موتورولا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

    مایکروسافت شکایت‌نامه‌ای را علیه گوگل و موتورولا تنظیم کرده و به کمیسیون قضایی اتحادیه اروپا ارائه کرده است. به نوشته روزنامه لوموند، مایکروسافت گوگل را متهم کرده که در تلاش برای ممانعت از مفروش رایانه‌های تحت ویندوز، کنسول بازی ایکس باکس و دیگر محصولات این شرکت است.


    دیوید هونر، مدیر بخش حقوقی مایکروسافت در این باره در وبلاگ رسمی شرکت نوشته است: موتورولا از حقوق ثبت اختراع اختصاصی و استانداردی بهره‌مند است که در ‌‌نهایت به از بین بردن رقابت در حوزه ویدئو در اینترنت منجر خواهد شد و به نظر نمی‌رسد که گوگل که مالک جدید این شرکت محسوب می‌شود، قصد ایجاد تغییر در این رویکرد را داشته باشد.

    هونر همچنین به دو مورد پیگیری قضایی موتورولا از مایکروسافت در بازار حوزه آتلانتیک اشاره کرده است که موتورولا خواستار جمع آوری محصولات این شرکت از بازار و یا حذف اختراعات ثبت شده این شرکت از محصولات مایکروسافت شده است. اختراعاتی که برای به اشتراک گذاری ویدئو‌ها و ارتباط با اینترنت بی‌سیم با سیستم وای فای کاربرد دارد.

    موتورولا با تعیین قیمت این اختراعات و دریافت مبلغ آن‌ها نیز مخالفت کرده است.

    این شکایت در حالی تنظیم شده است که حدود ۱۰ روز از موافقت مقامات اروپایی و آمریکایی با خرید موتورولا توسط گوگل گذشته است. خریدی که گوگل را مالک ۱۷۰۰۰ حق امتیاز اختراع کرده است و که مهم‌ترین آن‌ها حق امتیازی است که گوگل را بر فضای ویدئو و ارتباطات تلفنی موبایل مسلط خواهد کرد.

    سه شرکت بزرگ تکنولوژی دنیا گوگل، مایکروسافت و اپل و همکاران تجاری آن‌ها یعنی سامسونگ و موتورولا چندی است که جنگ بزرگی را در حوزه حقوق ثبت اختراع و ممنوعیت بهره گیری از آن‌ها توسط دیگر شرکت‌ها آغاز کرده‌اند. شرکت‌های بزرگ فناوری چند سالی است که در حال رقابت برای خرید شرکت‌های کوچک‌تر به منظور بهره‌مندی از حقوق ثبت اختراع آن‌ها و افزودن به قلمرو خود هستند.

    لوموند


  4. بیش از نیمی از ترافیک شبکه‌های موبایلی در اختیار فایل‌های ویدیویی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

    مرکز ByteMobile در گزارش تحلیلی خود درباره فصل نخست سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام کرد که در حال حاضر فایل‌های ویدیویی نیمی از حجم ترافیک شبکه موبایلی جهان را به خود اختصاص داده‌اند و میزان رد و بدل شدن آن‌ها در این شبکه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

     

    فایل‌های ویدیویی در شبکه‌های موبایلی بیش از ۶۹ درصد حجم ترافیک را از آن خود کرده‌اند و در این میان مرکز ByteMobile در بررسی فصلی خود روی شبکه‌های ۳G و ۴G دریافته است که بیشترین حجم ترافیک موبایلی مربوط به فایل‌های ویدیویی می‌شود.

    صاحبان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی به صورت گسترده به ارسال و دریافت فایل‌های ویدیویی روی آورده‌اند که این جریان همزمان با افزایش طول و کیفیت این فایل‌ها، امکان مشاهده فایل‌های ویدیویی به صورت زنده و ارتباطات تصویری دو طرفه صورت می‌گیرد.

    استِیسی اینفنتینو، از مدیران مرکز ByteMobile در این باره گفت: «افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل پیشرفته و ترکیب آن‌ها با ابزارهای اینترنتی کارآمد باعث شده است تا ترافیک شبکه‌های موبایلی به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد».

    او در ادامه گفت: «این روزها شبکه‌های ۲G و ۳G کم‌کم جای خود را به شبکه‌ ۴G می‌دهند تا از این طریق امکان تماشای فایل‌های ویدیویی باکیفیت، تصاویر چندرسانه‌ای زنده، فیلم‌ها و … افزایش یابد و در مقابل اپراتورهای موبایلی می‌کوشند حجم شبکه‌های خود را افزایش دهند تا به این نیاز رو به رشد پاسخ گویند».

     

    pcworld



  5. رئیس شرکت فورد: خودروهای هوشمند در راهند

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

    روزی را تصور کنید که می‌توانید پشت فرمان خودرو خود بنشینید و در حال رانندگی کتاب بخوانید یا با لپ تاپ ایمیل‌هایتان را چک کنید و اصلاً نگران جاده و تصادف نباشید. این تصویری از آینده خودرو‌ها است که رئیس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان نوید آن را داده است. رئیس شرکت فورد گفته است به زودی خودرو‌ها خواهند توانست با رانندگان خود و حتی سایر خودروهای اطرافشان ارتباط برقرار کنند.

    به گزارش وب سایت digitaltrends بیل فورد رییس شرکت فورد که نواده هنری فورد پدر خودروسازی است، در سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا گفته است رانندگان در ده سال آینده خواهند توانست از خودروهای خودکار استفاده کنند. وی در این سخنرانی تاکید کرده است که فناوری‌هایی از این دست هم اکنون در دست توسعه است و تلاش می‌شود این فناوری‌ها با افزایش خودرو‌ها در سراسر جهان از یک میلیارد دستگاه به چهار میلیارد دستگاه در ۴۰ سال آینده سازگار شود. وی از طرح گوگل برای تولید فناوری رانندگی خودکار به عنوان یکی از نمونه‌های این پیشرفت‌ها یاد کرده است.

    فورد پیش بینی کرده است که توسعه فناوری رانندگی خودکار طی سه مرحله صورت خواهد گرفت: در پنج سال اول، خودرو‌ها به سیستم هشداردهی خودرو به خودرو مجهز خواهند شد و خواهند توانست در محیط‌های کم ترافیک و خلوت به صورت خودکار رانندگی و حتی پارک کنند. در مرحله دوم که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۵ است، توسعه این فناوری‌ها نقش رانندگان را به طور قابل ملاحظه‌ای کمرنگ‌تر خواهند کرد و اکثر خودرو‌ها به صورت نیمه خودکار در خواهند آمد.

    بنا بر پیش بینی شرکت خودروسازی فورد، در مرحله سوم پیشرفت فناوری رانندگی خودکار که بعد از سال ۲۰۲۵ است، خودرو‌ها به طور کامل خودکار خواهند شد. در این زمان باید به خودرو‌ها به چشم یک پلت فرم ارتباطی همراه نگریست.

    گفتنی است علت حضور رئیس فورد در کنگره جهانی موبایل، رونمایی از خودرو جدید این شرکت است که به یک سیستم‌های ارتباطی پیشرفته مجهز شده است. این خودرو که B-Max MPV نام دارد دارای قابلیت‌ها و فناوری‌های جدیدی است، از جمله اینکه وقتی خودرو دچار سانحه یا تصادف می‌شود به صورت خودکار با مراکز خدمات اورژانسی تماس می‌گیرد و آن‌ها را از سانحه باخبر می‌کند.


  6. عرضه نسخه آزمایشی ویندوز ۸ شروع شد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

    شرکت مایکروسافت نسخه ناتمامی از ویندوز ۸ را برای استفاده آزمایشی و عمومی در دسترس کاربران قرار داده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل جدید مایکروسافت، قابلیت سازگاری آن با رایانه‌های لوحی، رومیزی و لپ تاپ هاست.

    به گزارش رویترز، سیستم عامل ویندوز ۸ قابلیت سازگاری با رایانه‌های دارای ریزپردازنده‌های شرکت ARM را داراست و مایکروسافت می‌کوشد با عرضه آن با موفقیت آیپد اپل به رقابت برخیزد.
    استیون سینوفسکی، رئیس بخش ویندوز در شرکت مایکروسافت در سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا ادعا کرده است که ویندوز ۸ حتی از ویندوز ۷ هم بهتر است. ویندوز ۷ که محصول قبلی مایکروسافت در دنیای سیستم عامل‌ها بود، از نظر سرعت فروش مقام اول را داشت، به طوری که در عرض کمتر از سه سال مایکروسافت بیش از ۲۵۵ میلیون نسخه از آن را فروخت. اما هجوم سیستم عامل‌های گوگل، اپل و آماوزن که بر روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی قابل نصب است، تا حدی سیستم عامل مایکروسافت را به حاشیه راند.
    مایکروسافت نسخه آزمایشی و پیش نمایش سیستم عامل ویندوز ۸ را در وب سایت خود در دسترس همگان قرار داده است، اما این سیستم عامل فقط بر روی لپ تاپ‌ها و رایانه‌های دسکتاپی که دارای تراشه‌های ۸۶X استاندارد شرکت اینتل هستند، قابل نصب است.
    عرضه نسخه آزمایشی ویندوز ۸ از صبح روز چهارشنبه شروع شده است. استیون سینوفسکی در سخنرانی‌اش در نمایشگاه بارسلونا گزارش داده بود که فقط صبح چهارشنبه کاربرانی از ۷۰ کشور جهان آن را دانلود کرده‌اند. اما وی درباره تعداد این کاربران هیچ عدد و رقمی را اعلام نکرد.
    یکی از ویژگی‌های ویندوز ۸ که مایکروسافت مانور زیادی روی آن می‌دهد، رابط کاربری جدید آن است که مترو (Metro) نامیده می‌شود. این رابط کاربری که به تقلید از ویندوز فون طراحی شده است، قابلیت سازگاری این سیستم عامل با فناوری‌های دارای صفحه لمسی را افزایش می‌دهد. ویندوز استور (Windows Store) نیز از دیگر قابلیت‌های پیش بینی شده برای این سیستم عامل است. کاربران از طریق این درگاه می‌توانند نرم افزار‌ها و برنامه‌های کاربردی سازگار با ویندوز ۸ را بر روی رایانه خود نصب کنند. علاوه بر آن، نسخه آزمایشی مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۰ نیز در این سیستم عامل گنجانده شده است. با این همه، هنوز در نسخه آزمایشی سیستم عامل ویندوز ۸ خبری از نرم افزارهای آفیس نیست. سینوفسکی در این باره گفته است که قرار است مایکروسافت به زودی نسخه‌ای از آفیس را که سازگار با ویندوز ۸ و رایانه‌های لوحی دارای پردازنده‌های شرکت ARM هستند، در دسترس کاربران قرار دهد.



  7. رشد بی‌سابقه درآمد شرکت‌های عرضه کننده نرم افزارهای ویدئوکنفرانس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

     یافته های شرکت پژوهشی داده های بین المللی (آی دی سی) نشان می دهد که درآمد شرکت عرضه کننده راهکارهای نرم افزاری در دنیای ویدئوکنفرانس ها و همایش های راه دور در سال ۲۰۱۱ با رشد بی سابقه ای به رقم ۲٫۷ میلیارد دلار رسیده است.

     

    به گزارش وب سایت شرکت آی دی سی، بازار راهکارهای مربوط به ویدئو کنفرانس ها و همایش های راه دور در هر دوره سه ماهه از سال ۲۰۱۱ به نسبت دوره سه ماهه قبلی حدود ۱۹ درصد و در مقایسه با کل سال ۲۰۱۰ حدود ۲۴٫۶ درصد رشد داشته است. رشد بازار این فناوری ها در سال ۲۰۱۰ به نسبت سال قبل از آن فقط ۱۴٫۶ درصد بوده است.

    کارشناسان شرکت آی دی سی استقبال گسترده بخش های مختلف بازار از جمله سازمان های بهداشتی و درمانی، نهادهای آموزشی و دانشگاه‌ها، موسسات مالی، حقوقی و قانونگذاری، کارخانه‌ها و شرکت‌های خرده فروشی از ویدئوکنفرانس را مهمترین علت رشد درآمدهای عرضه کنندگان این راهکارها دانسته اند.

    بازار تجهیزات زیرساخت های سخت افزاری مربوط به ویدئوکنفرانس ها نیز در سال ۲۰۱۱ به رقم درآمدی ۳۱۴٫۸ میلیون دلار رسیده است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۲۱٫۶ درصد کاهش داشته است.

    بر اساس یافته های شرکت آی دی سی هم اکنون شرکت های سیسکو و پُلی کام بیشترین بخش های این بازار در اختیار خود دارند. گزارش فروش شرکت سیسکو در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ نشان می دهد درآمد این شرکت در این بازار در مقایسه با سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است. بنابر این گزارش در سه ماهه چهارم سال گذشته بیش از ۵۴٫۳ درصد از این بازار در اختیار شرکت سیسکو قرار داشته است و درآمد سیسکو از این بازار را ۴۸٫۷ درصد افزایش داده است. شرکت پلی کام نیز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ رشدی ۱۵٫۲ درصدی در این زمینه را تجربه کرده است.


  8. کاربران در ماه فقط ۳ دقیقه از وقتشان را صرف بازدید از گوگل پلاس می‌کنند

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

    شرکت گوگل تا کنون برای جلب نظر کاربران به شبکه اجتماعی گوگل پلاس خود دست به تلاش‌های گسترده‌ای زده و برای این کار حتی به یکپارچه سازی خدماتی مثل جی‌میل و یوتیوب با آن متوسل شده است، اما در این زمینه موفقیت چندانی به دست نیاورده است. یافته‌های شرکت پژوهشی کام اسکور نشان می‌دهد کاربران گوگل پلاس در ماه به طور متوسط فقط ۳ دقیقه از وقتشان را صرف بازدید از این شبکه اجتماعی می‌کنند.
    یافته‌های کام اسکور حاکی از این است که گوگل پلاس در حالی از چنین سهم اندکی برخوردار است که کاربران فیس‌بوک ماهیانه ۷ ساعت از وقت خود را با این شبکه اجتماعی می‌گذرانند. این رقم در مورد کاربران توئیتر ۲۱ دقیقه در ماه است. گوگل پلاس از این نظر حتی از شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین که کاربرانش ماهیانه هفده دقیقه از وقتشان را به آن اختصاص می‌دهند، عقب‌تر است. سهم شبکه اجتماعی مای‌اسپیس نیز از بازدید کاربران ۸ دقیقه در ماه است.

    کام اسکور دریافته است که کاربران شبکه‌های اجتماعی ناشناخته تری مثل Tumblr و Pinterest در شش ماه گذشته به طور متوسط ماهیانه یک ساعت و نیم از وقتشان را به بازدید از این شبکه‌ها می‌گذرانند.
    البته گزارش شرکت کام اسکور به مذاق مسئولان گوگل خوش نیامده است. یکی از سخنگویان این غول جست‌و‌جوگر در واکنش به انتشار این یافته‌ها گفته است: یافته‌های شرکت کام اسکور به مراتب کمتر از آن چیزی است که تحقیقات و تحلیل‌های داخلی گوگل نشان می‌دهد.
    لری پیج، مدیر عامل گوگل نیز اخیراً گفته بود گوگل پلاس هم اکنون بیش از ۹۰ میلیون کاربر دارد و ۶۰ درصد از آن‌ها هر روز از این شبکه اجتماعی بازدید می‌کنند.
    اما کار‌شناسان معتقدند این کاربران به قصد بازدید از گوگل پلاس وارد آن نمی‌شوند، بلکه آن‌ها از دیگر خدمات گوگل مثل جی‌میل و یوتیوب استفاده می‌کنند، اما چون این خدمات با گوگل پلاس یکپارچه شده است، گوگل آن‌ها را در زمره بازدیدکنندگان از شبکه اجتماعی خود قرار می‌دهد.

    digitaltrends


  9. عرضه راهکار بازاریابی جدید برای استفاده بهینه از موتورهای جست‌و‌جو

    ۶ اسفند ۱۳۹۰

    شرکت سئو وان سرویس (SEO ۱ Services) که در زمینه طراحی راهکارهای استفاده بهینه از موتورهای جستجو در بازاریابی تخصص دارد، اخیراً یک پلت فرم جدید بازاریابی ویژه صنعت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را به بازار عرضه کرده است. این شرکت نام این پلتفرم را سئو وان مدیکال (SEO ۱ Medical) نامیده است.


    دست اندرکاران صنعت بهداشت و درمان به کمک پلت فرم جدید سئو وان می‌توانند فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود را سهولت ببخشند. پزشکان و دیگر عرضه کنندگان خدمات بهداشتی می‌توانند با استفاده از پلتفرم سئو وان مدیکال از موتورهای جست‌و‌جوگر اینترنتی برای دستیابی به فرصت‌های موجود در این بازار استفاده بهینه کنند.

    هم اکنون شرکت‌های زیادی در سراسر جهان تلاش می‌کنند با عرضه راهکارهای گوناگون، به کسب و کارهای مختلف در زمینه استفاده بهینه از موتورهای جست‌و‌جوگر اینترنتی کمک کنند. اما سئو وان جز معدود شرکت‌هایی است که در خدمات خود بر کسب و کارهای بهداشتی و درمانی تمرکز کرده است. این شرکت راهکارهای بازاریابی خود را در قالب سه بسته بندی طلایی، پلاتینیومی و تیتانیومی و با قیمت‌های مختلف به مشتریان عرضه می‌کند.

    پلتفرم سئو وان مدیکال دارای قابلیت‌های متنوعی برای استفاده بهینه از موتور جست‌و‌جور گر گوگل، انجام کمپین‌های تبلیغاتی، مدیریت وجهه و اعتبار، مقالات مربوط به بازاریابی و غیره است. شرکت‌های عرضه کننده خدمات و محصولات بهداشتی و سلامتی به کمک این پلت فرم می‌توانند موقیعت خود را در رتبه بندی و نتایج موتور‌های جست‌و‌جوگر اینترنتی معروف ارتقا بخشند.

    chron



  10. فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند

    ۶ اسفند ۱۳۹۰

    اخیراً در شهر لندن از شیوه جدیدی برای پخش تبلیغات در معابر عمومی استفاده می‌شود که در آن از فناوری تشخیص چهره کمک گرفته می‌شود. این فناوری‌های می‌توانند چهره عابران پیاده‌ای را که در یک محل تردد می‌کنند تشخیص دهند و برای هر فردی بسته به جنسیت او تبلیغات متفاوتی پخش کنند.

    به گزارش وب سایت digitaltrends در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس منطقه آکسفورد لندن یک دستگاه رایانه کار گذاشته شده است که مجهز به دوربینی با قابلیت تشخیص چهره است. این دوربین با تمرکز بر چهره عابرانی که در اطراف ایستگاه تردد می‌کنند، جنسیت آن‌ها را تشخیص می‌دهند و بر مبنای جنسیت هر فرد برای او تبلیغات جداگانه‌ای پخش می‌کنند.

    پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور این فناوری‌ها به حدی پیشرفت کنند که علاوه بر جنسیت بتوانند سن،‌ نژاد و حتی چاقی و لاغری افراد را تشخیص دهند و بر مبنای ویژگی‌هایی از این دست، عابران را هدف آگهی‌های تبلیغاتی خود قرار دهند.

    اولین آگهی تبلیغاتی که با این روش در منطقه آکسفورد لندن پخش شده بود، مربوط به یک موسسه خیریه کمک به کودکان دختر بود. هر‌گاه زنی از مقابل دوربین این دستگاه تردد می‌کرد، تصویری مربوط به این موسسه برایش پخش می‌شد و هر‌گاه دوربین تشخیص می‌داد که مردی در حال عبور از آن نزدیکی است، پیام کوتاهی برای او پخش می‌شد که حاوی آدرس اینترنتی و اطلاعاتی در مورد این موسسه خیریه بود. این موسسه که (Plan UK) نام دارد اخیراً کمپین تبلیغاتی برای کمک به آموزش دختران مناطق فقیرنشین برپا کرده است.

    این ابتکار تبلیغاتی حدود ۳۰ هزار پوند (۶۰ هزار دلار) خرج روی دست این موسسه خیریه گذاشته است، اما انتظار می‌رود اثرگذاری این تبلیغ در چند ماه آینده باعث جمع آوری صد‌ها هزار پوند کمک‌های خیریه شود.
    گفتنی است این فناوری به ابتکار دو شرکت Clear Channel UK و ۳D Exposure طراحی شده است. این دو شرکت می‌کوشند از فناوری‌های تشخیص چهره در صنعت تبلیغات استفاده کنند.




|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
باتشکرازتمامی دوستانی که بانظرات خوددرنحوه ی بهتراداره شدن وبلاگ مارایاری میدهند